SEAT kommer til Geneva Motor Show i topform

/ SEAT leverede 39.900 biler i februar – 25,9% flere end i 2017
/ I de første to måneder af 2018 solgte SEAT 78.800 biler (+23,1%)
/ Efter lanceringen i Barcelona bliver det nye CUPRA-bilmærke præsenteret for offentligheden
/ CUPRA e-Racer, verdens første 100 procent elektriske standardklassebil, får international debut

Genève 7/3, 2018. – SEATs globale salg fortsætter med at vise tocifret vækst. I februar byggede virksomheden videre på den store salgsstigning i starten af året ved at levere 39.900 biler, hvilket er 25,9% flere end i samme måned i 2017. Salgstallet for år til dato steg med 23,1% og nåede 78.800 biler.

SEATs Vice-President for Sales and Marketing Wayne Griffiths understreger: “Der har været en enestående vækst i salget i årets første to måneder. Vi er et af de hurtigst voksende bilmærker, og vi vinder markedsandele på de vigtige markeder.”

Griffiths tilføjer: “SEAT Arona er meget populær ligesom Leon, Ibiza og Ateca. Lanceringen af det nye CUPRA-brand vil tilmed have en positiv effekt i forhold til at erobre nye kunder i fremtiden.”

CUPRA – resultatet af en kærlighedsaffære med biler

To forskellige verdener, SEAT og CUPRA, udstiller side om side på Geneva Motor Show, hvor CUPRA bliver præsenteret for offentligheden. Det nye bilmærke kombinerer et unikt udtryk, raffinement og ydeevne, og det skal erobre en ny gruppe bilentusiaster – dem, der vil have essensen af sport. CUPRA går efter at appellere til nye kunder, der ikke ønsker at købe bil i luksussegmentet, men stadig vil føle sig unikke.

CUPRA e-Racer, verdens første 100% elektriske standardklassebil, klar til at konkurrere

CUPRA præsenterer to nye modeller, der bliver tilløbsstykker i Genève. CUPRA viser sin grønne racerbil CUPRA e-Racer, der er verdens første 100% elektriske standardklassebil. Den afspejler konkurrencementaliteten hos CUPRA, der vil fortsætte med at deltage i motorsport og overtage de kompetencer, som SEAT Sport har haft indtil nu. Med den komplet elektriske model vil CUPRA vise vejen for effektivt ræs – kombineret med ønsket om at fremme bæredygtighed.

“CUPRA e-Racer er en ægte motorsportsbil, der har en kontinuerlig effekt på 300 kW og en spidseffekt på op til 500 kW,” siger Dr. Matthias Rabe, der er Executive Vice-President for R&D.

Han uddyber: “Hensigten med CUPRA e-Racer er at overgå præstationerne fra den konventionelle udgave for at demonstrere CUPRAs teknologiske evner.”

CUPRA Ateca vil også være i rampelyset i Genève. Det er en eksklusiv SUV, der markerer begyndelsen for det nye brand ved at være den første model i sit segment blandt mainstream-mærkerne.

Første bilproducent, der integrerer Shazam i sine biler

I Genève præsenterer SEAT også sine seneste fremskridt inden for digitalisering og opkobling, som for nylig blev fremvist på 2018 Mobile World Congress i Barcelona. Det mest fremtrædende er integrationen af den populære tjeneste til sanggenkendelse, Shazam, som fra april vil være i tilgængelig i SEATs biler via SEATs DriveApp til Android Auto. Med partnerskabet er SEAT den første bilproducent i verden, der integrerer app’en, og dermed tager mærket yderligere et skridt i retning af at tilbyde kunderne online-oplevelser. 


Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk